{gallery}2012_2013/wyc_hel{/gallery}

W dniach 16-18 października klasa ID wyjechała na wycieczkę na Hel.

Wyjechaliśmy we wtorek, nieco spóźnieni, ale w dobrych nastrojach. Po drodze zatrzymaliśmy się w Szymbarku, w Centrum Edukacji i Promocji Regionu, gdzie poznawaliśmy język, historię i kulturę Kaszub. Najwięcej emocji wzbudził jednak „Dom stojący na głowie”, zbudowany do góry nogami. Wszystko było w nim nie tak jak powinno - jedyną równą, prostą i „trzymającą poziom” rzeczą była woda w szklance nachylonej pod dość dużym kątem.

Na miejscu powitał nas piękny zachód słońca, znikającego w Bałtyku.

W środę wybraliśmy się na spacer brzegiem morza, a później lasem, aż do miasta. Po krótkiej chwili wolnego czasu ruszyliśmy w stronę Fokarium. Zwiedziliśmy muzeum (obejrzeliśmy eksponaty dotyczące głównie historii bałtyckich fok, film o morświnach i dno basenu, gdzie tuż obok nas przepływały foki) oraz przyglądaliśmy sie treningowi i karmieniu fok. Wieczorem część klasy wybrała się na plażę obejrzeć zachód słońca.

W czwartek odwiedziliśmy Gdańsk. Przewodnik pokazał nam to miasto z zupełnie innej strony, nie tak znanej i rzadko odwiedzanej przez turystów, a również bardzo ciekawej. Nie zapomniał jednak o Żurawiu, Kościele Mariackim, czy Fontannie Neptuna.

Wycieczka była niezwykle udana, wróciliśmy koło dziewiątej, zmęczeni podróżą, ale zadowoleni i uśmiechnięci, co - trzeba przyznać - było zasługą naszej wychowawczyni.   Anna Wdowska (klasa I D)