Projekt "Przystanki Niepodległości na Mazowszu" ma na celu kształtowanie wśród uczniów uwarunkowań w zakresie historyczno-geograficzno-kulturowym. Celem projektu jest wzmocnienie poczucia wspólnoty obywatelskiej wśród młodzieży, a także świadomość w prezentowanym zakresie. W projekcie zostanie ujęta m.in: współpraca z ośrodkami naukowymi,warsztaty terenowe, analiza zgromadzonych informacji. W lutym przewidziano nawiązanie współpracy z ośrodkami naukowymi, a także przeprowadzenie ankiety nt. "100-lecie odzyskania Niepodleglości". Chętnych uczniów serdecznie zapraszamy do współpracy.

Krzysztof Maksymow i Agnieszka Zalewska

1 marca w naszej szkole odbył się drugi etap konkursu Mistrz Mowy Polskiej.Uczestnicy prezentowali wypowiedzi na wybrany przez siebie temat i wykazali się umiejętnością pięknego mówienia.W konkursie pierwsze miejsce przypadło Dominice Lipkowskiej z 1e.Bardzo dobrze poradzili sobie zdobywcy kolejnych miejsc - Mateusz Filipiak z 2e , Tymoteusz Lipert z 1h , Michał Paszko z 2a.Cieszymy się, że mamy w naszej szkole tak dobrych mówców.

mistrz mowy 1     mistrz mowy 3     mistrz mowy 4

mistrz mowy 5      mistrz mowy 6     mistrz mowy 7       

IV Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Warszawie organizuje Międzyszkolny Konkurs „Mistrz Mowy
Angielskiej” dla szkół ponadpodstawowych prawobrzeżnej Warszawy.

regulamin konkursu i formularz zgłoszenia do pobrania

20180212 085058n                               20180212 091921n                     

                                             20180212 093547n

W poniedziałek 11.02.2018 razem z Profesorem Maksymow klasa 1c udała się do centrum Warszawy w celu wizyty w siedzibach ważnych dla polskiej gospodarki banków. Mimo niskiej temperatury odwiedziliśmy każde miejsce, które mieliśmy w planach.

Wycieczka nie miała na celu tylko i wyłącznie wizyty w tych miejscach. Wszyscy w klasie mieli dobrać się w pary i przedstawić reszcie wybrany przez siebie temat związany z bankowością lub gospodarką. W celu przygotowania takiego przemówienia, musieliśmy się odpowiednio przygotować. Przeprowadzaliśmy tzw “research” w internecie na temat, który sobie wybraliśmy. Oczywiście jedynym źródłem nie była tylko Wikipedia - często odwiedzaliśmy strony dzielnic Warszawy, poszczególnych instytucji, czytaliśmy statuty i raporty. Kolejnym krokiem do stworzenia naszych prezentacji było przygotowanie treści przemówienia i umieszczenie tam zdobytych informacji. Ale na tym nie skończylismy. Aby zachować pełen profesjonalizm i odpowiednie podejście uczyliśmy się tego co mamy powiedzieć na pamięć lub przynajmniej przygotowywaliśmy sam plan, tego o czym mamy opowiadać, a w razie potrzeby obrazki, np. ze znalezionymi statystykami.

O godzinie 8 spotkaliśmy się wszyscy w szkole i po szybkiej organizacji ruszyliśmy na przystanek, aby wsiąść do jednego z wspaniałych warszawskich autobusów ZTM - 520. Dojechaliśmy na przystanek Metro Świętokrzyska i piechotą udaliśmy się do pierwszych punktu naszej wycieczki - Narodowego Banku Polskiego oraz siedziby PKO. Zaczęliśmy wtedy nasze prezentacje - kilka par opowiedziało o swoich wybranych tematach. Między innymi staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie jak dzielnica Warszawy rozlicza poszczególne instytucje gospodarcze, jak dysponowany jest budżet w stolicy. Dwóch naszych kolegów opowiedziało nam także o tym, jak działa ministerstwo finansów i za co jest odpowiedzialne w Polsce - jak może wpływać na gospodarkę. Korzystając z okazji odwiedzenia siedziby PKO, nie mogło także zabraknąć informacji o jednym z największych polskich banków. Profesor Maksymow po każdej z prezentacji starał się pokazać co było dobrze zrobione, a co wymagałoby poprawy.

Kolejnym punktem na naszej trasie był Bank Gospodarki. Tam z kolei usłyszeliśmy, jaka jest rola i znaczenie banków w gospodarce i jak to się ma do naszego codziennego życia. Od jednej z par usłyszeliśmy również ciekawą historię powstawania polskiej bankowości.

Następnie udaliśmy się w stronę Giełdy Papierów Wartościowych. Tematem, który mocno zainteresował klasę w tym miejscu był organ decyzyjny NBP, jakim jest Rada Polityki Pieniężnej. Spore dyskusje wywołała także wypowiedź o polskiej gospodarce - naszych zadłużeniach, PKB, podatkach.

To wyjście pozwoliło nam sprawdzić swoje umiejętności prezentacji na tematy, które najpierw musimy sami zgłębić, bo nie jesteśmy w nich ekspertami. Każdy z nas dzięki spostrzeżeniom klasy lub nauczyciela mógł dowiedzieć się, jak sobie w tym radzi. Dzięki temu, że odwiedziliśmy także siedziby banków czy instytucji, o których opowiadaliśmy mogliśmy również bardziej wczuć się w sam klimat tych miejsc - zobaczyć wychodzących przez drzwi pracowników w garniturach, pędzących najprawdopodobniej na jakieś ważne spotkanie, czy też nowoczesny wygląd biurowców. Cała klasa była zadowolona, że udało nam się zarówno dowiedzieć czegoś nowego, jak i spędzić wspólnie czas i podyskutować na ciekawe tematy.

Tekst napisal Krystian Gontarek

W dniu 7 lutego 2018 r. odbył się w naszej szkole II etap VI edycji Mazowieckiego Konkursu Realioznawczego Dreimal Deutsch.
W konkursie wzięło udział sześć szkół, które uzyskały największą ilość punktów z testu I etapu. Drużyny walczyły o przejście do finału, odpowiadając na pytania z różnych dziedzin, dotyczących krajów niemieckojęzycznych.
Zwycięzcami zostały Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika , Liceum im. Stefana Żeromskiego, Liceum im. Jana III Sobieskiego z Warszawy i IV Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Stefana Żółkiewskiego w Siedlcach.
Wszystkim szkołom gratulujemy i do zobaczenia w kwietniu w Finale konkursu Dreimal Deutsch, który odbędzie się w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Warszawskiego.

 {gallery}2017_2018/dreimal{/gallery}