{gallery}2018_2019/shabbyChic{/gallery}

Na przełomie maja i czerwca grupy języka angielskiego z klas 2a, 2b i 2h, które maja zajęcia z p. prof. Hanną Pacek odwiedziły w celach dydaktycznych Shabby Chic – kawiarnię/czytelnię książek anglojęzycznych.

Każda grupa miała inne zadanie do wykonania, oprócz wykazania się znajomością podstaw języka angielskiego przy zamawianiu potraw i płaceniu za nie…

Grupa z klasy 2a mała za zadanie przygotować menu weselne oddzielne dla wegetarian i mięsożerców, korzystając z książek kucharskich znajdujących się w kawiarni.

Grupa z klasy 2b układała historyjkę z fragmentów książek anglojęzycznych, dostępnych na kawiarnianych półkach. Dodatkowa trudność stanowił fakt, że fragmenty te musiały być logicznie połączone!

Grupa trzecia z klasy 2h miała za zadanie opracować ulotkę promującą kawiarnię, co wiązało się nie tylko ze stworzeniem tekstu, lecz także z pytaniami o opinię na temat kawiarni obcokrajowców spożywających posiłek tamże…

Uczyć się języka można wszędzie, stąd nazwa autorskiego projektu lekcji poza budynkiem szkoły – „Wszędzieszkoła”. A takie zajęcia stanowią miłą odmianę, zwłaszcza u kresu roku szkolnego, kiedy już baaardzo mocno pachnie wakacjami…

Zapraszamy wszystkich na kawkę z croissantem do Shabby Chic, ulica Piwna 26! 

{gallery}2018_2019/zaczytani{/gallery}

Biblioteka szkolna serdecznie dziękuje osobom, które wzięły udział w akcji Zaczytani.org i przekazały książki dla bibliotek szpitalnych.

Dziękujemy za wrażliwość i działanie, by pomóc innym!

„Im dajesz więcej, tym większym się stajesz”

Antoine de Saint-Exupéry

{gallery}2018_2019/gary{/gallery}

4 czerwca 1989 roku ,,miliony Polaków zadały przy pomocy kartki wyborczej śmiertelny cios komunistycznej dyktaturze". (prof. Jezy Dudek)

,,4 czerwca ,,w samo południe" wybraliśmy nową Polskę- komuniści dostali czerwoną kartkę." (...) W zasadzie zostali wyrzuceni z boiska . Frekwencja w wyborach wyniosła 62%. To wydawało się niepojęte. Ale też uświadamiało, jak finezyjne było nasze zwycięstwo, że mimo takiego zmęczenia społeczeństwa, słabej organizacji, OTWORZYLIŚMY DRZWI DO WOLNOŚCI".     (Lech Wałęsa)

30. rocznica tego wydarzenia to dzień wielkiej radości dla całej spoleczności szkolnej IV Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza!

„Dobrze się myśli literaturą” Ryszarda Koziołka

Wydawnictwo Czarne

Wołowiec 2016

{gallery}2018_2019/literatura{/gallery}

Zbiór esejów Ryszarda Koziołka to niezwykle interesująca i wciągająca w świat literatury książka, która pokazuje, że nie tylko „dobrze się myśli literaturą”, ale i dobrze się wśród niej przebywa. Jest to lektura inspirująca, odkrywcza, dająca mnóstwo przyjemności i satysfakcji. Język, jakim autor się tu posługuje, jest z jednej strony prosty, z drugiej erudycyjny, elegancki, uwodzi swoim pięknem i zaangażowaniem emocjonalnym. Widząc przyjemność profesora Ryszarda Koziołka czerpaną z mówienia o literaturze, czytelnik się jej poddaje i również delektuje się przywołanymi dziełami (eseje poświęcone m.in. utworom B. Prusa,    H. Sienkiewicza, J. I. Kraszewskiego, S. Przybyszewskiej, S. Mrożka, J. M. Rymkiewicza, A. Stasiuka, I. Karpowicza, M. Bieńczyka, Sz. Twardocha, H. Malewskiej itd.).

„Dobrze się myśli literaturą” jest lekturą wymagającą, jednak zdecydowanie warto ją podjąć!

Książka zakupiona w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

{gallery}2018_2019/klubUnesco{/gallery}

Wczoraj, 23 maja odbyło się trzecie już spotkanie warsztatowe w Centrum Interpretacji Zabytku, dotyczace procedowania wpisu na Listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Po dwóch poprzednich warsztatach, zasobni w wiedzę, wybraliśmy poloneza studniówkowego jako dziedzictwo niematerialne, które chcielibyśmy zachować i wpisac na Listę. W związku z tym, zapoznaliśmy się z niezbędną dokumentacją, którą należy wypełnić, aby nasz polonez znalazł się na liscie krajowej. Okazało się to wcale nie być łatwe, a już na pewno czasochłonne… Przed nami jeszcze dwa spotkania i mnóstwo dokumentów do przeczytania i napisania, w tym także tych w języku angielskim. 

Trzymajcie za nas kciuki! Po warsztatach mamy nadzieję stać się ekpertami w procedowaniu wpisów. Wtedy Wasz ruch: znajdźcie coś, co warto zachować dla potomnych, a my Wam powiemy co i jak należy zrobić, aby Wasze ‘ coś”;) zachować!

Uczniowie klasy 2b

opiekun: Hanna Pacek