borowski1 borowski2 

                                                              borowski3

                              borowski5  borowski4

5 marca klasa 2 B i zainteresowani maturzyści brali udział w spotkaniu z senatorem RP Markiem Borowskim który przestawił nam zawiłości ekonomiczne dotyczące budżetu, deficytu budżetowego i długu publicznego. Senator wyjaśnił jak liczony jest Produkt Krajowy Brutto, skąd biorą się wpływy do budżetu państwa, jak są dzielone oraz jak państwa radzą sobie z deficytem budżetowym i długiem publicznym, Wszystko to na przykładzie konkretnego roku budżetowego.

Nasi Klubowicze spotkali się 12 marca w Centrum Interpretacji Zabytku z pracownikami tej instytucji w celu przygotowania planu przygotowania Nocy Muzeów.

Ja to napisałam…?;}

My, Mickiewiczacy, mieszkamy w Warszawie i okolicach, ale co my wiemy o naszym miescie?

Hmmm….niewiele…

Nadarzyła się okazja by w setną rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę, dowiedzieć się czegoś o naszej Stolicy. Dlatego odpowiedzieliśmy na propozycję CIZ i zgłosiliśmy chęć przygotowania Nocy Muzeów.

Pierwsze spotkanie za nami. Zero nudnych wykładów, zero „ trucia”. Warsztaty i interakcja.

Poznaliśmy ekspozycję CIZ i mamy pierwsze pomysły, jak zachęcić zwiedzających w czasie Nocy Muzeów do odwiedzenia Centrum.

Zostaliśmy zaopatrzeni w niezbędne materiały, które pomogą nam przygotować atrakcje dla zwiedzających.

Kolejne spotkania przed nami. Będziemy zdawać relację. No i następnym razem wrzucimy tez trochę zdjęć, bo tym razem tak pochłonęła nas praca, że zapomnieliśmy o nich kompletnie!

Klubowicze z klas 2a i 2b.

 IMG 6877n      IMG 6876n        IMG 6878n

 W środę 28 lutego, klasa 1H z panią Kozdrowicz wybrała się do Centrum Sztuki Współczesnej, które swoją siedzibę ma w Zamku Ujazdowskim w Warszawie. Zobaczyliśmy wystawę „Pogłoski” Assafa Grubera.

         Autor wystawy – Assaf Gruber jest urodzonym w Jerozolimie artystą, który mieszka w Berlinie i zajmuje się tworzeniem sztuki współczesnej.

         Od początku zwiedzanie przebiegało w dość specyficzny sposób. Zostaliśmy podzieleni na pięć grup liczących ok. 6 osób. Każda z nich została przyporządkowana do kilku dzieł sztuki, które musiała na swój sposób zinterpretować. Musieliśmy wziąć pod uwagę formę pracy, jej tytuł i to, co przedstawia. Po obejrzeniu danego obiektu, mieliśmy za zadanie przedstawić go pozostałym grupom. Jedni z nas stanęli przed wyzwaniem zinterpretowania łazienkowej szafki z lustrem, która posiadała monitor LCD z wizualizacją przestraszonej papugi, która rozpościera skrzydło, wyciąga pazur i gapi się wprost na nas. Dzieło nosiło tytuł „Ksenofobia”. Inni zastanawiali się nad interpretacją rzeźby w kształcie jajowatej kuli leżącej na podłodze o niewymownym podpisie „Pierwszy pocałunek”. Kolejna grupa tłumaczyła innym swoje rozumienie filmu „Więź”, w którym nadzy bohaterowie przemierzają teren pola golfowego. W niektórych eksponatach dopatrywaliśmy się ironii, czarnego humoru lub problemu relacji tego, co naturalne z tym, co sztuczne. Przewodniczka była widocznie zaskoczona niektórymi z naszych interpretacji, niektórym przyznawała zgodność z głównym zamysłem. Po zapoznaniu się z naszymi odczuciami, przedstawiała wizję, którą miał artysta tworząc dzieło.

Po obejrzeniu wystawy, usiedliśmy w kole i każdy z nas losował słowo. Z użyciem wylosowanych wyrazów mieliśmy – nawiązując do tytułu wystawy – stworzyć wymyśloną pogłoskę. Każdy     z nas zaczynał swoje zdanie od słowa „na szczęście” lub „niestety”, co poskutkowało stworzeniem przez nas bardzo ciekawej i składnej historii-plotki.

         Na koniec każdy dostał dwie podłużne kartki, na których pisał, co go kształtuje, wpływa na jego życie. Na papierze pojawiały się wyrazy „przyjaźń”, „internet”, „pochodzenie”, „rodzina” i wiele innych. Po ułożeniu kartek zwróciliśmy uwagę, jak każdy z nas różni się od siebie i ma nieco inne spojrzenie na rzeczywistość.

Wizyta w Centrum Sztuki Współczesnej bardzo nam się podobała. Było to nietypowe spotkanie z eksponatami, musieliśmy zastanowić się i dogłębnie zinterpretować je samemu. Maksymalnie użyliśmy naszej wyobraźni oraz kreatywności. Takie odstępstwo od standardowych muzeów przypadło nam do gustu i mamy nadzieję, że będziemy jeszcze mieć możliwość uczestniczenia w podobnej wystawie.

Julia Świstek 1h

Projekt "Przystanki Niepodległości na Mazowszu" ma na celu kształtowanie wśród uczniów uwarunkowań w zakresie historyczno-geograficzno-kulturowym. Celem projektu jest wzmocnienie poczucia wspólnoty obywatelskiej wśród młodzieży, a także świadomość w prezentowanym zakresie. W projekcie zostanie ujęta m.in: współpraca z ośrodkami naukowymi,warsztaty terenowe, analiza zgromadzonych informacji. W lutym przewidziano nawiązanie współpracy z ośrodkami naukowymi, a także przeprowadzenie ankiety nt. "100-lecie odzyskania Niepodleglości". Chętnych uczniów serdecznie zapraszamy do współpracy.

Krzysztof Maksymow i Agnieszka Zalewska

1 marca w naszej szkole odbył się drugi etap konkursu Mistrz Mowy Polskiej.Uczestnicy prezentowali wypowiedzi na wybrany przez siebie temat i wykazali się umiejętnością pięknego mówienia.W konkursie pierwsze miejsce przypadło Dominice Lipkowskiej z 1e.Bardzo dobrze poradzili sobie zdobywcy kolejnych miejsc - Mateusz Filipiak z 2e , Tymoteusz Lipert z 1h , Michał Paszko z 2a.Cieszymy się, że mamy w naszej szkole tak dobrych mówców.

mistrz mowy 1     mistrz mowy 3     mistrz mowy 4

mistrz mowy 5      mistrz mowy 6     mistrz mowy 7       

IV Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Warszawie organizuje Międzyszkolny Konkurs „Mistrz Mowy
Angielskiej” dla szkół ponadpodstawowych prawobrzeżnej Warszawy.

regulamin konkursu i formularz zgłoszenia do pobrania

20180212 085058n                               20180212 091921n                     

                                             20180212 093547n

W poniedziałek 11.02.2018 razem z Profesorem Maksymow klasa 1c udała się do centrum Warszawy w celu wizyty w siedzibach ważnych dla polskiej gospodarki banków. Mimo niskiej temperatury odwiedziliśmy każde miejsce, które mieliśmy w planach.

Wycieczka nie miała na celu tylko i wyłącznie wizyty w tych miejscach. Wszyscy w klasie mieli dobrać się w pary i przedstawić reszcie wybrany przez siebie temat związany z bankowością lub gospodarką. W celu przygotowania takiego przemówienia, musieliśmy się odpowiednio przygotować. Przeprowadzaliśmy tzw “research” w internecie na temat, który sobie wybraliśmy. Oczywiście jedynym źródłem nie była tylko Wikipedia - często odwiedzaliśmy strony dzielnic Warszawy, poszczególnych instytucji, czytaliśmy statuty i raporty. Kolejnym krokiem do stworzenia naszych prezentacji było przygotowanie treści przemówienia i umieszczenie tam zdobytych informacji. Ale na tym nie skończylismy. Aby zachować pełen profesjonalizm i odpowiednie podejście uczyliśmy się tego co mamy powiedzieć na pamięć lub przynajmniej przygotowywaliśmy sam plan, tego o czym mamy opowiadać, a w razie potrzeby obrazki, np. ze znalezionymi statystykami.

O godzinie 8 spotkaliśmy się wszyscy w szkole i po szybkiej organizacji ruszyliśmy na przystanek, aby wsiąść do jednego z wspaniałych warszawskich autobusów ZTM - 520. Dojechaliśmy na przystanek Metro Świętokrzyska i piechotą udaliśmy się do pierwszych punktu naszej wycieczki - Narodowego Banku Polskiego oraz siedziby PKO. Zaczęliśmy wtedy nasze prezentacje - kilka par opowiedziało o swoich wybranych tematach. Między innymi staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie jak dzielnica Warszawy rozlicza poszczególne instytucje gospodarcze, jak dysponowany jest budżet w stolicy. Dwóch naszych kolegów opowiedziało nam także o tym, jak działa ministerstwo finansów i za co jest odpowiedzialne w Polsce - jak może wpływać na gospodarkę. Korzystając z okazji odwiedzenia siedziby PKO, nie mogło także zabraknąć informacji o jednym z największych polskich banków. Profesor Maksymow po każdej z prezentacji starał się pokazać co było dobrze zrobione, a co wymagałoby poprawy.

Kolejnym punktem na naszej trasie był Bank Gospodarki. Tam z kolei usłyszeliśmy, jaka jest rola i znaczenie banków w gospodarce i jak to się ma do naszego codziennego życia. Od jednej z par usłyszeliśmy również ciekawą historię powstawania polskiej bankowości.

Następnie udaliśmy się w stronę Giełdy Papierów Wartościowych. Tematem, który mocno zainteresował klasę w tym miejscu był organ decyzyjny NBP, jakim jest Rada Polityki Pieniężnej. Spore dyskusje wywołała także wypowiedź o polskiej gospodarce - naszych zadłużeniach, PKB, podatkach.

To wyjście pozwoliło nam sprawdzić swoje umiejętności prezentacji na tematy, które najpierw musimy sami zgłębić, bo nie jesteśmy w nich ekspertami. Każdy z nas dzięki spostrzeżeniom klasy lub nauczyciela mógł dowiedzieć się, jak sobie w tym radzi. Dzięki temu, że odwiedziliśmy także siedziby banków czy instytucji, o których opowiadaliśmy mogliśmy również bardziej wczuć się w sam klimat tych miejsc - zobaczyć wychodzących przez drzwi pracowników w garniturach, pędzących najprawdopodobniej na jakieś ważne spotkanie, czy też nowoczesny wygląd biurowców. Cała klasa była zadowolona, że udało nam się zarówno dowiedzieć czegoś nowego, jak i spędzić wspólnie czas i podyskutować na ciekawe tematy.

Tekst napisal Krystian Gontarek

W dniu 7 lutego 2018 r. odbył się w naszej szkole II etap VI edycji Mazowieckiego Konkursu Realioznawczego Dreimal Deutsch.
W konkursie wzięło udział sześć szkół, które uzyskały największą ilość punktów z testu I etapu. Drużyny walczyły o przejście do finału, odpowiadając na pytania z różnych dziedzin, dotyczących krajów niemieckojęzycznych.
Zwycięzcami zostały Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika , Liceum im. Stefana Żeromskiego, Liceum im. Jana III Sobieskiego z Warszawy i IV Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Stefana Żółkiewskiego w Siedlcach.
Wszystkim szkołom gratulujemy i do zobaczenia w kwietniu w Finale konkursu Dreimal Deutsch, który odbędzie się w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Warszawskiego.

 

14 stycznia, jak co roku, nasza szkoła zamieniła się w sztab Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Uczennice i uczniowie przychodzili z pełnymi puszkami – warszawiacy znowu okazali się wspaniałymi darczyńcami! Kolejne grupy – z naszej szkoły oraz z zaprzyjaźnionych gimnazjów – ciągle wyruszały na ulice, aby swoim przykładem pokazywać, jak ważna jest praca dla innych – chorych dzieci, którym zakupione przez WOŚP sprzęty i urządzenia codziennie ratują życie!

 

                                                                   20180110 120816 1n

Na Naszych Mickiewiczaków zawsze można liczyć! Aż 21 osób z naszego liceum zgłosiło się, by ratować ludzkie zdrowie i życie. Jak się okazało podczas badań kwalifikacyjnych nie każdy był zdolny do oddania krwi. Nic jednak straconego!Mamy na to radę: Zero zwolnień z WF-u, zbilansowana dieta, odpowiednia dawka snu i "atakujemy" stację krwiodawstwa jeszcze raz ?

2018 srebrne liceum perspektywy

czerwiec 2018
P W Ś C Pt S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

logo1

JSN Decor template designed by JoomlaShine.com