11.06 klasa 1h uczestniczyła w  warsztatach w teatrze TRWarszawa. Były one poświęcone dramatowi Szekspirowskiemu. Uczniowie przekonali się, co różni teatr antyczny od teatru elżbietańskiego, rysowali Makbeta walczącego w czasie bitwy, stworzyli podkład dźwiękowy do spektaklu, odgrywali scenki, będące współczesnymi adaptacjami fragmentu "Makbeta". Miło było znaleźć się w teatrze na żywo, nie on-line, a nauka połączona została ze świetną zabawą!

 

8 czerwca grupa geograficzna z klas 2A i 2H odbyła zajęcia w warszawskim ZOO. Obserwacje, karty pracy, materiały edukacyjne i dobre humory pozwoliły na zapoznanie się z warunkami siedliskowymi zwierząt, krainami zoogeograficznymi oraz zagrożeniami poszczególnych gatunków. Nauka wśród zwierząt, w miłym towarzystwie koleżanek i kolegów … – czego jeszcze potrzeba?

 

 Szanowni Państwo,

w związku ze współpracą szkoły z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 4 w Warszawie, chcielibyśmy przedstawić propozycję webinaru "Zdrowia psychicznego dzieci w pandemii". Zajęcia są organizwoane przez wspomnianą Poradnię i mają na celu lepsze zrozumienie tego, co mogą przeżywać dzieci podczas pandemii i nauki zdalnej. Jakie wyzwania i konsekwencje stoją przed rodzinami.

Forma: szkolenie zdalne na ZOOMie
Czas trwania: 2h
10:00-12:00
Prowadzące: Małgorzata Kibart, Małgorzata Szydlik, psycholożki i psychoterapeutki
Zapisy przez sekretariat Poradni 22 810-20-29

Zachęcamy do zapoznania się z powyższą propozycją.

 II edycja Zdrowie Psychiczne w Pandemii

Miło nam poinformować, że pani Hanna Trzaskowska pedagog w IV Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza otrzymała tytuł Ambasadora Dobra 2021 roku fundacji ,,Świat na Tak" za szczególną wrażliwość i bezinteresowność w działaniu na rzecz szerzenia wolontariatu wśród młodzieży.

Gratulujemy😀

 

Moja klasa wzięła udział 19.05.2021 w warsztatach Międzynarodowego Centrum Kultury, które pokazały nam Kraków od strony, z której jeszcze go nie znaliśmy. Zajęcia dotyczyły wielokulturowości, a w ramach godziny lekcyjnej dowiedzieliśmy się, jakie są różnice między poszczególnymi mniejszościami narodowymi i etnicznymi Małopolski, jakie są korzyści i zagrożenia wynikające z wielokulturowości oraz omówiliśmy tło historyczne Krakowa. Jedną z najciekawszych części spotkania było koło fortuny, przy pomocy którego losowaliśmy znane postacie i odgadywaliśmy ich korzenie. W ten sposób pogłębiliśmy wiedzę np. o Tadeuszu Kościuszce i Janie Matejko, jak też o współczesnych nam Robercie Makłowiczu i Jerzym Stuhrze.

Kolejne warsztaty z MCK były bardzo ciekawym doświadczeniem budzącym w nas chęć do poznawania naszego kraju, jaki i do lepszego poznania naszych przodków. Polecamy!

Maciej Kardas, kl. 2W